The NYDN Admits the Error: The Roxanne Shante Story “Contained Several Statements That Were, Or May Be, False.”


Well, it took ’em a minute, but the NYDN seems to be bowing before the Slate story that debunked much of their Roxanne Shante article. A correction ran in the paper today, and they’ve amended the article, too. Ahem:

    Correction: It has come to the attention of the Daily News that a number of statements in this article written for the Daily News by a freelance reporter are, or may be, false. Cornell University has told us that Shante did not receive any degree from it under either her birth or stage name. We have confirmed that prior to the article, at least four publications on Cornell’s own website reported that Shante had earned a Ph.D. from the university. Those references have now been removed. And in response to an inquiry today, Marymount College stated that Shante attended there for less than one semester.
    Numerous e-mail and telephone inquiries by the freelance reporter to Marymount during the preparation of the article to confirm Shante’s account were not responded to. Finally, there have been recent media reports that there never was an education clause in Shante’s recording contract. When the reporter contacted Warner Brothers Records about the contract before the article, its only response was that it was having difficulty finding someone within the company who could “talk eloquently” about it.

It’s a little mealy-mouthed, but it looks like they’re pretty much giving it up. Again, read Jeff Chang for some context on this one, but the evidence seems pretty miserably incontrovertible.